poniedziałek, 22 stycznia 2018

FLASHCARDS part1






Podam Wam dzisiaj kilka fajnych zabaw z kartami obrazkowymi. Być może część z nich już znacie. Jeśli nie to poznacie :)

1. Mr Wolf
Dzieci stoją na jednym końcu sali, ja na drugim. Przekładam po kolei karty zadając pytanie Is it...? Jeśli odpowiedź brzmi NO, dzieci idą jeden krok do przodu. Jeśli odpowiedź brzmi YES, muszą uciekać do swojego bezpiecznego miejsca czyli na START. 

2. Scary card
Na początku gry ustalacie tzw. SAFE PLACE. Do tego miejsca uciekać będą dzieci. U mnie jest to zazwyczaj ściana (muszą jej dotknąć). Zaczynamy grę. Dzieci siedzą w kółeczku. Jedno z dzieci siedzi w środku - to dziecko będzie łapać (tzw. CATCHER). Z zestawu kart obrazkowych wybieramy jedną, która będzie naszą SCARY CARD i wkładamy ją w sam środek reszty kart. Przekładam po kolei karty, a dzieci je nazywają. Jeśli pojawi się scary card, szybko wstają i biegną do safe place. Muszą to zrobić tak szybko, aby CATCHER nie zdążył ich złapać.

*pomysł na tę grę podpowiedziała mi inna świetna anglistka, aczkolwiek nie blogująca :)

3. Ostrich (gra w parach)
Dzieci trzymają karty oburącz za plecami (ważne jest tu słowo oburącz! jeśli dzieci mają jedną rękę wolną, próbują łapać nią przeciwnika i go przytrzymać). Zadaniem jest odgadnąć, jaką kartę ma nasz przeciwnik. 

4. Hot seat 

Jedno dziecko siedzi na krześle a reszta dzieci stoi na przeciwko. Nauczyciel stoi za krzesłem i pokazuje kartę obrazkową tak, aby dziecko siedzące na krześle jej nie widziało. Dzieci, które stoją przed zgadującym, muszą pokazać, co jest na karcie. Dziecko siedzące na krześle musi odgadnąć o jakie słowo chodzi. 

5. Chinese whispers
Podziel dzieci na dwie drużyny. Dzieci siedzą w lini. Rozłóż karty obrazkowe w tej samej odległości od obu drużyn (możemy też użyć przedmiotów znajdującyh się w sali). Podajesz na ucho dzieciom, które siedzą jako pierwsze  hasło np. Give me a snowman lub Touch something blue. Na start, zawodnicy podają hasło kolejnej osobie, aż dojdzie do ostatniej osoby. Ostatnia osoba musi wykonać zadanie. Kto zrobi to pierwsze, zdobywa punkt dla swojej drużyny. 

6. Spin the bottle

Rozkładasz karty w koło, obrazkiem do dołu. W środku kładziesz mała plastikową butelkę napełnioną ryżem. Dzieci po kolei kręcą butelką i odgadują, co jest na karcie, którą wskazała butelka.

7. Harry Potter
Daję dzieciom różdżki (można je zrobić samemu) i przyczepiam im z przodu bluzki obrazki. Dzieci stoją do siebie plecami i na komendę GO! zaczynają iść do przodu (czyli od siebie, w przeciwnych kierunkach). Na komendę STOP odwracają się do siebie i patrzą na swoje obrazki. Kto pierwszy podniesie różdżkę i wypowie słowo-zaklęcie, wygrywa pojedynek czarodziejów. 

Mam nadzieję, że podobają się Wam pomysły :) Oczywiście będzie ich więcej!




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz